Thursday, November 12, 2009

Ibu sayang anak-anak ibu

Mlm tadi kakak agak notty, main air teh, habis lantai basah.
Adik yg terlebih advanced ni pn dok memanjat2 sgt kat kosyen tu tiba2 licin jatuh, then kepalak terantuk kat lanjtai "kelepukkk"

Apa lagi ibu on terus mengeluarkan halilintar ka kakak....ni semua kakak la punya pasai main air..
Dok pujuk2 adik tu sambil kata

aku: saaaayang adik.....
adik: uwaaaa............
kakak: ibu sayang kat kakak tak??
aku: kalau kakak buat perangai baik2 ibu laaaaaagi sayang

Tiba-tiba sedih & terkedu plak aku, tak sangka kakak ambik pot semua cakap aku. Memang la sejak ada adik ni kakak kurang skit diberi perhatian compare masa dia sorg2 dulu. Ibu sentiasa sayangkan anak2 ibu.

Maybe perkataan sayang utk dia dah agak kurang sampai dia terasa sampai mcmtu sekali, asyik berganti dgn pekikan dan jeritan marah...Maafkan ibu sayang....
Ibu mmg syg sgt anak2 ibu, mmg tiada tolok banding & ganti. Ibu akan adil dgn anak2 ibu, sayang sama rata...

memang 2/3 hari ni agak baran, period kot, kakak pn byk buat hal la pulak time ni. Tambah bila tgk time dia tidoq, rasa sayu sgt...menyesaldok marah2 kakak selama ni. Tapi marah tu tandanya sayang, nak kakak jadi budak baik. Aku dah pernah explain kat dia menda ni. Moga2 nnt bila kakak dah besaq dia akan faham kenapa ibu buat mcmtu. Adik pn tak lama lg kalau notty2 sgt sure akan kena gak....

No comments:

Related Posts with Thumbnails